Blackberry Z10 valt gewoon uit, sim beveiliging
  • TanjaVW
    Blackberry Model: 0

Blackberry Z10 valt gewoon uit, sim beveiliging

door TanjaVW » 13 mei 2013, 17:20

Hallo,

Sinds een aantal weken heb ik de Z10 in mijn bezit, een geweldig plezant toestel, alleen heb ik dagelijks hetzelfde probleem.
    Het toestel valt altijd in sim-beveiliging, waardoor ik enkel noodoproepen kan doen op dat moment.
    Ik moet telkens mijn simcode terug invullen alvorens het toestel terug werkt.
    Eerst dacht ik dat ik de aan/uit knop misschien per ongeluk aanraakte als ik het toestel in mijn zakken had, maar zelfs als het toestel gewoon op de tafel ligt heb ik hetzelfde probleem.
    Dat is meestal 2 x per dag dat zoiets gebeurd.
    Weet iemand wat het probleem hier is en wat ik eraan kan doen???

Alvast bedankt
    Tanja

• Quicksalt
    Blackberry Model: 0

Re: Blackberry Z10 valt gewoon uit, sim beveiliging

door Quicksalt » 14 mei 2013, 22:15

Uw telefoon start automatisch opnieuw op. Dit gebeurt op willekeurige momenten. Dit is een bekend probleem met de Z10 toestellen. Ik heb mijn Z10 teruggestuurd voor reparatie.

Probeer eerst de software update van 10.1 welke vanaf vandaag verkrijgbaar is. Als dat niet helpt kunt u uw SIM pincode uitzetten via beveiligingsinstelingen en alleen telefoon slotcode gebruiken.

Eventueel kunt u de telefoon terugbrengen bij uw aankooppunt of telecomaanbieder.

Succes,

• eric

door eric » 15 mei 2013, 21:49

ikzelf heb dit niet voor maar iemand anders die ik ken wel, is waarschijnlijk gewoon nog een OS bug, het gaat hier om een spiksplinternieuw besturingssysteem dat vanaf 0 terug opgebouwd is, ik had me wel aan dergelijke issues verwacht... er is gisteren een nieuwe update uitgekomen, misschien dat deze wel het probleem verhelpt. Ik vind de update sowieso de moeite want het is nu ook mogelijk skype te gebruiken in de laatste update....

• Nathanael
    Blackberry Model: 9500

door Nathanael » 01 jul 2014, 08:00

sinds kort zo af en toe hetzelfde probleem, heb de laatste softwareversie... al iemand gevonden waar het van zou kunnen komen? Ik heb geen settings gewijzigd vlak voor het probleem de eerste keer opdook en heb geen software geïnstalleerd sinds verschillende weken...

Wanneer de zwaluwen heel laag vliegen, zijn het waarschijnlijk pinguins...