Blackberry Pearl 8110 locked?
  • tofke36
    Blackberry Model: 8110

Blackberry Pearl 8110 locked?

door tofke36 » 21 nov 2009, 19:49

Bij de aankoop van een keuken kreeg ik een Blackberry Pearl 8110 (volgens het logo van Vodafone).
    Als ik mijn Proximus SIM kaart erin steek komt de melding "ongeldige SIM-kaart" op het scherm.
    Ook het zoeken naar een ander netwerk of wat dan ook lukt niet.
    Ik heb contact gehad met de Proximus helpdesk en die vertelden me dat het kan komen door een oudere SIM kaart (maar ik heb pas vorig jaar mijn SIM kaart vervangen).
    Volgens wat ik zoal op internet lees is het goed mogelijk dat de GSM "SIM locked" is. Hoe kan ik weten of hij locked is of vrij?
    En op welke manier kan ik hem unlocken?

Thanks voor de info!

• linked

Re: Blackberry Pearl 8110 locked?

door linked » 21 nov 2009, 21:17

Om te checken of de blackberry locked is moet je volgende doen:

ga naar Options > Advanced Options > Sim Card.

op het SIMcard scherm typ "MEPD", als je toestel een Suretype keyboard heeft (de blackberry 8100 zoals de jouwe dus, moet je 2x de P drukken (dus M E P P D).

zoek nu in de nieuwe lijst die opspringt naar "Network"

dit zou voor een unlocked toestel op "Disabled" of "Inactive" staan, zoniet bevat je toestel een SIMlock.

als je toestel locked is zal je het enkel kunnen locken door voor een unlock code te betalen, dit kan al rap 70 euro of meer kosten. Raar dat je in België een SIMlocked toestel gekocht hebt, normaalgezien zijn alle "officiele" toestellen in België SIMlock vrij, ik vraag me af waar ze deze toestellen dan op de kocht getikt hebben :?:

• tofke36

door tofke36 » 23 nov 2009, 13:41

Het "netwerk" staat inderdaad op "actief", dus de SIM kaart is locked!
    Ik zal contact opnemen met de firma die dit toestel "cadeau" gaf. Ze weten waarschijnlijk zelf niet dat dit toestel in België waardeloos is.
    Zal hen voorstellen om ofwel de waarde in een korting om te zetten ofwel er zelf voor te zorgen dat het toestel unlocked geraakt.

• linked

door linked » 23 nov 2009, 18:56

schandalige praktijken toch wel! voor het zelfde geld hebben ze ergens een gestolen lot blackberries op internet gekocht!
    welke keukenwinkel was dit?

• tofke36

door tofke36 » 23 nov 2009, 19:25

schandalige praktijken toch wel! voor het zelfde geld hebben ze ergens een gestolen lot blackberries op internet gekocht!
    welke keukenwinkel was dit?
    DSM keukens in Erembodegem.
    In hun folder (www.dsmkeukens.be) staat alle info over hun "cadeautje" maar niet dat hij SIM-locked is.
    Ben benieuwd naar hun reactie!

• carl

door carl » 23 nov 2009, 20:07

pffff ik ging nog zeggen "toch geen DSM keukens zeker". in mijn ogen zowat de grootste bedriegers op de keukenmarkt (alhoewel, er zijn er nog).
    ben er ook gaan kijken, en typisch was dat ze u proberen pushen zo vlug mogelijk te tekenen voor een keuken, ze stellen een ontwerp voor, "toevallig" is er een korting van de fabrikant waardoor je 20% korting of meer op de keukenkasten krijgt, maar je moet wel liefst onmiddelijk beslissen, en zoniet na 1 dag ten laatste uw beslissing doorgeven....
    nog een geluk dat ik geen handtekening geplaatst heb, heb uiteindelijk een "echte" kwaliteitskeuken voor de zelfde prijs gehad, maar dan wel met Siemens keukentoestellen ipv de goedkoopste Whirlpooltoestellen. want das uiteinelijk ook wel het grote verschil, we kwamen aan het zelfde bedrag voor de totale keuken als bij een ander, maar alleen waren op een ander voor die prijs wel echte kwaliteitstoestellen inbegrepen.
    maar ja, ze moeten Natalia toch op 1 manier haar reclamegeld betalen :roll:
    ik hoop dat je je nu niet slecht voelt, maar ik hoop tevens dat je ook bij andere keukenbouwers geweest bent en vergeleken hebt, want anders ben je zeker gezien.... :evil:

• dsm

voor klanten van DSM keukens

door dsm » 03 dec 2009, 18:33

Betreft : gratis blackberry bij aankoop keuken.

Sporadisch kunner er inderdaad problemen opduiken bij het unlocken van uw blackberry of het inlezen van de SIMkaart.
    Gelieve in zo'n geval uw toestel zo vlug mogelijk terug te bezorgen in één van onze DSM winkels (in originele verpakking en alle onderdelen bijgevoegd)

Wij hebben een overeenkoms met de firma waar we deze toestellen hebben aangekocht om ze terug binnen te brengen en zij zorgen ervoor dat de GSM
    volledig unlocked wordt en klaar is voor gebruik.

Dit is voor ons een heel spijtig geval van overmacht en wij willen omtrent dit probleem onze volledige verantwoordelijkheid nemen.

Hopend op uw begrip,
    Met vriendelijke groeten,

DSM keukens
    info@dsmkeukens.be

• bastiendg

door bastiendg » 04 dec 2009, 14:13

Betreft gelockte gsm. ik had zo een toestel en terug binnen gegeven bij DSM. Nieuw toestelletje uit de kast, samen getest en alles oké.
    Super service, super keuken !

• Nathanael
    Blackberry Model: 9500

door Nathanael » 10 dec 2009, 12:47

ik ben dan toch wel benieuwd waar zij die toestellen vandaan halen... een paar locked en dan weer een paar unlocked, rare business...

Wanneer de zwaluwen heel laag vliegen, zijn het waarschijnlijk pinguins...