mailadres instellen
  • jeroen@jna-rent.be
    Blackberry Model: 9320

mailadres instellen

door jeroen@jna-rent.be » 12 nov 2013, 15:35

Als ik men mailadres wil instellen op men 9320 dan is het eerste menu direct dat van enterprise-activering. Maar dit heb ik niet, ik wil een gewoon bestaand mailadres ingeven. Hoe geraak ik in de juiste menu? Normaal moet ik de keuze krijgen tussen bestaand mailadres en enterprise... Kan iemand me hierbij helpen?

• Nathanael
    Blackberry Model: 9500

Re: mailadres instellen

door Nathanael » 15 nov 2013, 14:14

als je BIS geactiveerd is, verschijnt die optie normaal gezien in de instellingen-lijst. Het is toch een nieuw toestel he? Want als het een occasie is, kan het nog zijn dat er policies van de vorige eigenaar (meestal bedrijfspolicies) op staan. Dan moet je die er eerst afkrijgen, heb ik ooit eens gedaan met JLCmder (maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent :) )

Wanneer de zwaluwen heel laag vliegen, zijn het waarschijnlijk pinguins...
  • jeroen@jna-rent.be
    Blackberry Model: 9320

door jeroen@jna-rent.be » 16 nov 2013, 18:26

Merci voor uw reactie!
    Nee het is geen occasie, juist een nieuw toestel. Maar het eerste menu is dat van enterprise. Enig idee hoe ik dit eraf moet krijgen.
    En indien niet, weet u eventueel een goeie app voor een blackberry-toestel om men mails te lezen?
    Had u nu voorlopig al logicmail geinstalleerd (gratis app) maar dat krijg ik enkel in orde op wifi. En ik wil ze overal kunnen lezen.
    Merci!

• boldrick
    Blackberry Model: 8520

door boldrick » 19 nov 2013, 12:33

Jeroen, bij de blackberry 5.0 OS toestellen is het helaas nog steeds nodig om een BIS abonnement aan te gaan bij de provider, vermits deze toestellen enkel over het beveiligde blackberry netwerk kunnen werken, de nieuwe BB10 toestellen die sinds dit jaar op de markt zijn kunnen ook zonder dit netwerk overweg met email. Kan je echter laten weten welk email adres je probeert te synchroniseren aub? voor gmail is er bijvoorbeeld wel een applicatie die zou moeten werken, echter is deze vantegenwoordig niet meer te downloaden, er is denk ik op dit forum wel nog ergens een link naar te vinden.... Gmail supporteert deze niet meer omdat ze vinden dat je maar via de browser moet gaan. (Opera mini is overigens een webbrowser die correct via Wifi en 3G werkt zonder blackberry data abonnement). vermits ik zelf op mijn BB5 toestel een BIS abonnement had heb ik nooit naar alternatieve apps moeten zoeken, kan dus weinig helpen met het adviseren in een goeie mail-app