Hoog verbruik data
  • marie3000
    Blackberry Model: 9300

Hoog verbruik data

door marie3000 » 22 jan 2013, 15:45

Ik heb sinds begin januari een Blackberry en heb via Proximus een BIS abonnement aangeschaft van 200 MB.
    Als ik op internet zoek, vind ik overal dat ik hier maandelijks ruim mee moet toekomen. Maar ik zit na 12 dagen al aan 145 MB verbruik! Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik surf niet al te veel, Facebook dagelijks een half uurtje, gebruik af en toe Whatsapp en BB messenger en krijg wel veel mails toe.

Stijn Belmans
    Site Admin
    Blackberry Model: 0

Re: Hoog verbruik data

door Stijn Belmans » 23 jan 2013, 13:42

zaken zoals facebook zijn de grote boosdoener, die gaan regelmatig op updates controlleren en zijn echt grootverbruikers. ik weet mensen die uit het buitenland terugkwamen en 1000 euro verbruikt bleken te hebben aan facebook data....
    indien mogelijk stel je best die applicaties in om slechts 1x per uur op updates te checken, of eventueel zelf langer.
    email zou normaalgezien niet de oorzaak mogen zijn, blackberry staat er om gekend als zeer zuinig om te springen met het dataverbruik voor email, veel zuiniger dan iPhone of android. over whatsapp heb ik geen info vermits ik dat zelf niet gebruik. Helaas kan je in application management niet zien hoeveel traffic een applicatie verbruikt en enkel maar CPU en memory verbruik, dit zou handig zijn om de boosdoener te vinden.

• Nathanael
    Blackberry Model: 9500

Re: Hoog verbruik data

door Nathanael » 23 jan 2013, 13:50

facebook heb ik op 1 refresh per uur staan, voor de rest: e-mail, whatsapp (een beetje), foursquare, msn (een beetje), facebook wel een half uurtje ofzo per dag, soms iets minder (hangt van de werkdrukte af :) ), klein beetje surfen, google-maps voor de files. Zo kwam ik aan iets minder dan 100MB/maand. Nu ik met mijn playbook ook wel eens via mijn BB internet, zit ik aan een kleine 200MB/maand, maar nog nooit erover gezeten...

Wanneer de zwaluwen heel laag vliegen, zijn het waarschijnlijk pinguins...