onder dit forum kan je alle berichten plaatsen die te maken hebben met de blackberry 8900 curve
By koenvp
Hallo,

Dit is de situatie:

- privé aangekocht BB 8900 met Proximus Blackberry 100 MB abbonement (kan dit wijzigen naar de Enterprise 200 MB zonder meerprijs indien nodig)
- werkgever gebruikt MS Exchange server (en push mail op vraag) doch ondersteunt zelf geen blackberry (en doet hiervoor dus GEEN MOEITE of INSPANNING)
- ik ben zelf een tevreden gebruiker van de MS Exchange MAIL/AGENDA/CONTACTPERSONEN zowel voor beroep MAAR gebruik deze OOK PRIVE

Vraag:

Is het mogelijk om met de BB 8900 te beschikken over mijn contactpersonen en agenda zoals deze nu in mijn Outlook Exchange staan (nu toegankelijk via OWA of Outlook via VPN) ALS JE WEET dat de werkgever zich NIKS aantrekt van het feit dat werknemers op eigen initiatief een BB aanschaffen. Ze gaan dus geen extra software installeren op hun server.

Moet ik vanaf nu dan volledig overschakelen op GOOGLE AGENDA, of is het nodig om mijn exchange agenda te syncen met de Google agenda en deze vervolgens met blackberry?
Of zijn er andere oplossingen? Het gratis Google Sync kan bvb blijkbaar enkel sync'en met de desktop outlook en niet rechtstreeks met de EXCHANGE server.

Bedankt voor de moeite!
By frenzy
als de werkgever zelf niets wil ondernemen zit een wireless synch er niet in vrees ik, OWA kan normaalgezien zowiezo niet gebruikt worden om de blackberry te synchen, je bedrijf zal een BES server moeten aanschaffen, ik denk dat je zelf aangebrachte oplossing van synchroniseren via google nog bijna de enige mogelijke of beste oplossing zal zijn die werkbaar is in uw geval, althans toch zolang de werkgever het nu niet van een eigen BES inziet :)
een eigen blackberry gebruiken op het bedrijfs blackberry network is toch ook af te raden omdat je in dat geval zo je blackberry kan beperken met de bedrijfspolicy zonder dat je dit zelf wil
By koenvp
alvast bedankt voor de reactie. Ik bekijk het toch even met onze IT'ers.

Grtz
By koenvp
Ik heb het als volgt opgelost:

Desktop: gratis sync software geïnstalleerd die Outlook agenda synchroniseert met online Google Agenda
Blackberry: gratis sync tool (van Google) die automatisch sync't met de online Google Agenda. Op die manier staat de Outlook Agenda dus ook op de blackberry. Op de beide sync programma's kan je dan instellen of ze al dan niet in beide richtingen moeten werken.

De Outlook contactpersonen kan ik enkel sync'en door een USB connectie met de desktopsoftware van BB gezien het exchange mail betreft (en dus geen ondersteuning van BB op 't werk)

Mvg
By thomas1942
Je zou idd gebruik kunnen maken van Gmail. (handiger)
Als je Outlook wilt syncen met je BB dan kan dat, je zou eventueel een Outlook plugin kunnen gebruiken.
Ik zou EVO Collaborator for Outlook aanraden. Dit programma is klein,makkelijk te installeren en snel ingesteld.

Hier een tutorial over het syncen van Blackberry met Outlook :

http://outlookandmacosxserver.blogspot. ... tlook.html
BB q10 - niet bellen zonder 4G

Met mijn Blackberry q10 kan ik niet bellen of gebe[…]

KOOP nep / echte paspoorten VISA US-GREEN-CARD IDS[…]

Kickstart je studie

Krijg nu 5% op jouw bestelling bij B2CTelecom.be