Blackberry storm reeds beschikbaar in Belgie?
    Stijn Belmans
    Site Admin
    Blackberry Model: 0

Re: Blackberry storm reeds beschikbaar in Belgie?

door Stijn Belmans » 08 apr 2009, 14:39

je probeert het toestel nu waarschijnlijk met een BIS te registreren,

een kleine verduidelijking:

BIS: hosted blackberry, dit is een service die proximus kan aanbieden, dan maak je gebruik van de proximus blackberry server, dit geeft je de mogelijkheid om een bijhorende mailbox (dus NIET die van je bedrijf) te configureren zonder dat je zelf verdere software of hardware nodig hebt.

BES: Blackberry Enterprise Server: dit is de zakelijke toepassing, de eisen hiervoor zijn echter dat je bedrijf beschikt over zo een "eigen" Blackberry Enterprise Server, de kostprijs is echter wel vrij hoog, ik geloof rond de 20.000€ voor de software. de blackberries maken dan via het proximus netwerk rechtstreeks verbinding met de blackberry server die aangesloten is op de lokale exchange server, het systeem op zich is stukken beter en sneller dan de andere mobiele outlook systemen (rechstreekse synch calendar, contacts, emails, etc, push technologie, bijgevolg komen de emails luttele seconden na verzenden aan) echter is de gebruikskost redelijk hoog (bovenop de software en hardware die nodig is betaal je nog eens maandelijks een fee aan je provider om van het blackberry netwerk gebruik te mogen maken).

BIS heb je reeds voor een 15tal euro per maand, de kosten van BES kunnen in de 10-tallen euros per maand oplopen...

iphone, HTC en andere smartphones kunnen via Outlook Mobile Access software werken en kunnen allemaal op de (min of meer) zelfde manier geconfigureerd worden, echter werkt blackberry hier dus niet mee. nog een groot voordeel van blackberry is de security, het Outlook Mobile Access systeem valt voor mensen met kwade bedoelingen makkelijker te gebruiken als poort tot het locale netwerk dan het Blackberry systeem.

anyway, de conclusie van dit alles is dat, tenzij je locale IT afdeling de nodige kosten wil maken, je blackberry helaas wireless niet bruikbaar zal zijn....

O ja, de melding die je krijgt heeft er hoogstwaarschijnlijk mee te maken dat het toestel gewoon voor BES voorzien is, dan kan je niet op BIS aanloggen.

helaas moeten we hier weer ondervinden dat de verkopers van deze blackberries jammer genoeg niet begrijpen hoe deze systemen technisch werken en daarbij de klant verkeerd inlichten over de mogelijkheden...

• willem

door willem » 21 apr 2009, 14:48

Hallo,

Ik was eerst hard geintereseerd in een Storm maar als ik dat hiet lees zal ik er maar eens goed over nadenken.
    Daarom wil ik vragen welke ik het beste koop en als er mij iemand info kan geven.Vind hier beneden voor wat ik mijn smartphone will gebruiken.
    Bellen, maar voornamelijk om emails te ontvangen. Since ik woon in belgie maar ga werken in UK wil ik dat ik mijn emails kan ontvangen om mijn smarthphone. Ik ben geaboneerd by telenet zo ik wil dat mijn emails die ik ontvang via microsoft outlook express 2007 ook kan ontvangen op mijn smarthphone. En ook om te surfen op het internet.Welke Smartphone koop, ik het beste.Bedankt alvast voor de hulp in mijn keuze.

• l8ter

door l8ter » 21 apr 2009, 17:40

het hangt er zo vooral vanaf hoeveel euro je wil spenderen aan je toestel, in mijn opinie hebben de meeste blackberries zo goed als allemaal de zelfde functionaliteit, als je veel wil surfen kan ik wel een 3G toestel zoals de 9000 of Blackberry 8700 aanraden vermits die snelle internetconnectie aan boord hebben. in uw geval zal je voor een BIS abonnement moeten kiezen, vermits ik dit zelf niet gebruik weet ik niet exact hoe dit te regelen met je telenet account, je zal waarschijnlijk je telenet account moeten instellen om te forwarden naar je BIS account, echter denk ik dat je een telenet account niet zomaar kan laten forwarden. Anderzijds kan je wel naar http://webmail.telenet.be surfen vanop je blackberry en daar dan inloggen op de online account. misschien kan je in dit geval wel beter voor een "gewone" smartphone zoals HTC of IPAQ kiezen vermits die op dit gebied wel meer mogelijkheden aanbieden

• besadmin
    Blackberry Model: 8900

door besadmin » 08 mei 2009, 16:27

Helemaal niet moeilijk. Je klikt op de setup wizard op je BlackBerry toestel dan op email instellen. Login en paswoord ingeven (Telenet, Hotmail, Yahoo mail, Google Mail, Skynet, etc ... ) that's it. Eenvoudiger kan niet!

Grote voordeel van BlackBerry is PUSH email, je zet het toestel aan en je mailtjes komen (sterk gecomprimeerd) binnen. Een attachement van 5 MB openen op je BlackBerry? Geen enkel probleem! Door de BlackBerry technologie is er maar 100KB data verbruik op je BlackBerry toestel. Surfen gaat tien keer zo snel dankzij dezelfde technologie. Grote voordeel van deze compressie? Laag dataverbruik en je batterij gaat veel langer mee. Dus ook in het buitenland kan je het toestel gebruiken zonder je zorgen te maken over de roaming kosten. Een gemiddelde BlackBerry gebruiker verbruikt tussen de 3 a 5 MB per maand. Je hebt bij Mobistar 100 MB per maand ter beschikking, ik nodig je uit om hier boven te raken ;)

Chatten op je BlackBerry via de MSN client of geintegreerde BlackBerry Messenger werkt op dezelfde manier als op je pc. Of toegang tot je Facebook, Flickr, Picasa account? Allemaal geintegreerd in het toestel. Je trekt een foto en klikt op de menu knop: Send to Facebook, etc, etc, zo kan ik nog wel even doorgaan. Er zijn 25 miljoen actieve BlackBerry gebruikers op dit moment en daarmee steken ze torenhoog boven de concurrentie uit.
    Nu tijdelijk in promotie bij Mobistar:

http://business.mobistar.be/go/nl/soho/ ... uw_gsm.cfm

BlackBerry Internet
    Met BlackBerry Internet hebt u altijd
    en overal e-mail bij de hand op
    uw BlackBerry® zonder investeringen
    in een eigen it-infrastructuur.
    Resultaat? U wint kostbare tijd.
    Deze oplossing is gemakkelijk te
    gebruiken en in een paar eenvoudige
    stappen in te stellen.
    ACTIVEER NU en betaal slechts
    9,90 euro in plaats van 14,88 euro
    gedurende de eerste 6 maanden!
    Meer details over al deze
    aanbiedingen op pagina 30.
    Meer info in uw Mobistar Center

Rechtstreeks van de BlackBerry site:

Of u nu in de taxi zit na een avondje uit, door het park wandelt of op de trein wacht, u kunt altijd en overal uw e-mail bekijken met uw BlackBerry®-smartphone.

Integratie van meerdere e-mailaccounts
    U kunt maximaal tien ondersteunde persoonlijke of zakelijke e-mailadressen toevoegen aan uw BlackBerry-smartphone. En als u een nieuw e-mailadres nodig hebt, kies dan een uniek BlackBerry e-mailadres speciaal voor uw Smartphone.

Webgebaseerde e-mailtoegang
    Ervaar het gemak van automatische push-bezorging en postvaksynchronisatie met de populairste webgebaseerde e-mailaccounts op uw BlackBerry-smartphone. Of u nu AOL® Mail, Windows Live™ Hotmail, Gmail™ of Yahoo!® Mail gebruikt, u kunt overal en altijd genieten van directe toegang tot uw webmail.

Lees hier hoe u uw e-mailaccount kunt integreren met uw BlackBerry smartphone.

Technologie voor push-bezorging
    Berichten worden automatisch op uw smartphone bezorgd en desgewenst ontvangt u een melding zodra ze binnenkomen.http://eu.blackberry.com/eng/support/bl ... /email.jsp

Bijlagen weergeven
    U hoeft niet meer te wachten totdat u achter uw bureau zit om bijlagen te openen. Of u nu een foto van het feestje van afgelopen weekend of een belangrijke presentatie van een collega wilt bekijken, u kunt de bijlage direct openen. Tot de ondersteunde bestandsindelingen behoren:

JPEG
    Adobe® PDF
    Microsoft® Word, Microsoft Excel® en Microsoft PowerPoint®
    Stelt u zich voor:
    Met BlackBerry-smartphones met camera kunt u foto's nemen en deze naar vrienden of familie sturen. Een kwestie van klikken en verzenden!

Eenvoudig instellen
    Beginnen is heel eenvoudig. Dankzij de setup-wizard op uw smartphone hoeft u geen ingewikkelde instelprocedure te doorlopen. Meer over het instellen van de e-mailfunctie. http://eu.blackberry.com/eng/services/i ... mail_setup

• luckie

door luckie » 05 jun 2009, 18:03

Heb een vraagje zou het mogelijk zijn om op het begin scherm het menutje te verwijderen zodat de achtergrond volledig zichtbaar is.
    dit zal mogelijk worden wanneer de eerste themes uitkomen en er iemand een theme zal uitbrengen dat gebruik maakt van een "plain" main screen
    Weet iemand of dit intussen al mogelijk is? Waar kan ik deze themes vinden? :P

• royal

door royal » 23 jun 2009, 22:59

ik heb vanmiddag in de saturn van stad antwerpen de Blackberry Storm 9500 gezien voor 499€ maar ik ga die pas halen in september
    en ik heb hier de pagina's even overlopen en ik lees hier en daar dat van die systemen wat je moet doen enal maar mijn probleem is ik heb altijd nokia gehad en ik heb in de rapte gelezen dat je op het internet kan maar dat je dan bijna 10€ moet voor betalen voor 6 maanden
    dan heb even zo van wow ik kan hier even niet meer volgen

• Nathanael
    Blackberry Model: 9500

door Nathanael » 25 jun 2009, 12:09

ik ook niet...

maar iig: een bis-abo bij proximus is een €15/mnd (als ik mij niet vergis) die bij je bestaande abo komt. Je kunt ook zonder BIS op "tinternet", maar dan heb je geen push-mail en betaal je gewoon je verbindingskosten via 3G / GPRS / EDGE.
    aanbieding bij Proximus: http://business.proximus.be/nl/Mobile_M ... Promo.html

Wanneer de zwaluwen heel laag vliegen, zijn het waarschijnlijk pinguins...
  • fabiola

door fabiola » 16 feb 2010, 10:36

Hi all,

i have my storm which i bought in Jakarta, however the storm still locked by the local SIM Card provider. Do you think i can unlocked the sim card here in Belgium and change into proximus or whatever? if yes, where i have to go ?
    Please advice and thanks a lot....

• carl

door carl » 16 feb 2010, 22:42

fabiola, i'm affraight that you will need to purchase an unlock code on the internet, i never did it myself, but it seems to work, unfortunately there does not exist any other work around for this "problem".

• blackberry-unlocken
    Blackberry Model: 9700

door blackberry-unlocken » 28 aug 2010, 08:48

Sure you unlock your phone in Belgium. It will cost you around €20 euro. You can also unlock your phone online at http://www.blackberry-unlocken.nl. We have original Blackberry unlockcodes for every kind Blackberry model. Don't forget, you also have online support and garanty for the unlockcode.

Regards,

Blackberry-unlocken.nl