Blackberry Internet Edition vs Mail&Surf
  • DirkVM
    Blackberry Model: 9000

Blackberry Internet Edition vs Mail&Surf

door DirkVM » 08 okt 2009, 09:50

Beste,

Ik probeer te achterhalen welk mobistar abonnement ik best neem voor mijn Blackberry: Blackberry Internet Edition of Mail&Surf.

Heb ik het correct voor dat het enige verschil tussen beide abonnementen de push-mail function van de Blackberry Internet Edition is?
    Kan ik vlot bestaande e-mailadressen (bijv. gmail of reeds bestaand telenet-adres) koppelen aan het Blackberry e-mailadres?
    Verloopt het mobiel surfen even snel bij beide formules en is het 'verbruik' even groot?

Alvast bedankt,
    Dirk

• piwi

Re: Blackberry Internet Edition vs Mail&Surf

door piwi » 08 okt 2009, 17:17

voor zover ik zie is mail&surf op smartphones gericht (anders dan de blackberry) en is hier idd enkel GPRS verbruik inbegrepen, Blackberry Internet edition houd in dat je ook de specifieke blackberry mogelijkheden kan gebruiken en de blackberry inbox. als je gmail wil gebruiken zou je met mail&surf reeds voldoende hebben omdat je een specifieke gmail applicatie voor blackberry kan downloaden die dan volledig als standalone werkt over GPRS zonder dat je een specifiek blackberry abonnement nodig hebt.
    bij mijn weten is telenetmail via blackberry nog altijd een probleem, je kan geen telenet account laten forwarden naar een ander email adres, en je kan ook geen telenet account op blackberry configureren...

• besadmin
    Blackberry Model: 8900

Re: Blackberry Internet Edition vs Mail&Surf

door besadmin » 13 nov 2009, 13:41

Hallo Piwi,

Wat is het probleem met Telenet bij jou? Op mijn BlackBerry werkt het al 4 jaar.

Het enige wat misschien wat vreemd is, je moet eerst je hoofdaccount toevoegen en dan daarna in de advanced settings gaan en je email adres juist zetten.

Op webmail.telenet.be kan je aanloggen met je email adres en paswoord, of je kan aanloggen met je hoofdaccount en paswoord.
    dus ik kan aanloggen met bijvoorbeeld besadmin@telenet.be of met a0xxxxx enz... Op mijn BlackBerry via email setup voeg ik mijn account toe met a0xxxxx en paswoord, daarna ga ik in de settings en pas het aan. Je kan dit ook doen via http://www.blackberry.mobistar.be

Vriendelijke groeten,
    Besadmin