Blackberry internet edition
  • maes15
    Blackberry Model: 9900

Blackberry internet edition

door maes15 » 20 nov 2011, 18:33

Hallo
    Ik heb gisteren mijn mobistar abonnement veranderd naar my10 met blackberry internet edition. Ze hebben gezegd dat dit binnen de 24u ging inorde zijn.
    Maar ik heb er nog niets van gemerkt. Ook zeiden ze om iets aan te maken via blackberry.mobistar.be, ik weet niet of dit nodig is om het abonnement te starten. Heb het ook geprobeerd te doen, maar mijn pin en emi worden blijkbaar niet gevonden door mobistar. Ook heb ik geprobeerd het te doen via email setup (wat ook een mogelijkheid is) maar ook hier lukt het niet.
    Alvast bedankt!

• freek

Re: Blackberry internet edition

door freek » 20 nov 2011, 18:40

Hallo, normaalgezien zijn aanpassingen aan een abonnement meestal om middernacht van toepassing, maar houd er misschien rekening mee dat aanpassingen aan een abonnement misschien ergens op 1 of ander hoofdkwartier goedkgekeurd moeten worden en deze misschien maar vanaf maandag actief zullen zijn.
    kan je op uw blackberry al surfen via de blackberry browser? dit gaat normaalgezien enkel maar wanneer je blackberry abonnement actief is. Dat het ook via de blackberry.mobistar.be site nog niet lukt wijst er volgens mij op dat je toestel nog niet helemaal blackberry enabled is.
    hoe je het nog kan zien: in de rechter bovenhoek staat er normaalgezien gprs of edge, wanneer dit in kleine letters staat is de blackberry optie nog niet geactiveerd op je toestel, staat het in hoofdletters dan ben je blackberry enabled. als er 3G zou staan, dan staat dit normaalgezien altijd in hoofdletters, in dat geval kan je eventueel eens manueel naar GPRS overschakelen door onder je verbindingen de netwerk opties op "2G only" te zetten.

• maes15

door maes15 » 20 nov 2011, 18:47

Ik kan op mijn blackberry surfen, maar heb het enkel nog maar geprobeerd via wifi. En in de rechterbovenhoek, verandert het altijd soms staat er 3G maar soms ook grps of edge. Weet eigenlijk niet of het in kleine letters staat. Maar ik denk dat het nog hetzelfde is dan als het in het begin was. Dus dat is waarschijnlijk nog niet veranderd.
    En voor de blackberry.mobistar.be, is dit eigenlijk nodig? En zoja, moet ik mij dan kunnen aanmelden voor of nadat mijn abonnement geactiveerd is?
    Bdankt!

• freek

door freek » 21 nov 2011, 16:06

of het in kleine of grote letters staat is nogal belangrijk, in kleine wil zeggen dat je data wel actief is maar dat de blackberry optie niet correct bij de provider geactiveerd is. je kan pas via die site activeren vanaf het moment je blackberry abonnement volledig in orde is, als dit nog niet in orde is zal je hier niet verder kunnen, dan is het echt wel de provider die iets mispeuterd heeft

• eric

door eric » 21 nov 2011, 17:33

Misschien is het hier aan gerelateerd? https://blackberryforums.be/viewtopic.php?f=40&t=1582 mobistar heeft blijkbaar enkele problemen die het niet opgelost krijgt op dit moment.

• maes15

door maes15 » 21 nov 2011, 17:47

Letters zijn nog altijd hetzelfde. Heb ook juist gekeken op de mobistarsite bij mijn klantenzone, en abonnoment is al deels aangepast, er staat nu wel al my10, maar bij mijn diensten staat er 'roaming world, geen idee wat dat is. Maar blackberry internet edition staat er niet bij, pff, da kan allemaal nog is miserie zijn ze, amai :D

• franzy
    Blackberry Model: 9700

door franzy » 21 nov 2011, 19:46

het roaming world pakket van mobistar houd in dat je een bepaalde hoeveelheid data hebt die je gratis kan opgebruiken in het buitenland. Meestal is dit vrij beperkt, tussen de 10 en 100Mb

• maes15

door maes15 » 21 nov 2011, 20:40

Aah, maar betaal ik daar dan extra voor? Want daar had ik niet voor gevraagd eigenlijk.

• franzy
    Blackberry Model: 9700

door franzy » 21 nov 2011, 21:58

geen idee, het kan zijn dat dit telkens standaard inbegrepen is in het blackberry pakket van mobistar

• VRthomas
    Blackberry Model: 8520

door VRthomas » 22 nov 2011, 23:21

Hey,
    Ik heb net ook van my15 naar my10 veranderd en naar blackberry internet edition gegaan.
    Dit allemaal maandag 21 november rond 14u. De edge is nog niet veranderd naar drukletters en ik kan nog niet zonder wifi surfen.
    Het is nu al dinsdag nacht 22ste en heb nog steeds internet edition niet ;(
    Vriendelijke groeten